L’experiència de la Ganxeta protagonitza la trobada de la comissió de la bicicleta de l’ATUC que es fa a Reus

18 oct., 24

El sistema de bicicleta compartida de Reus, la Ganxeta, és la protagonista de la trobada semestral de la comissió de la bicicleta de l’ATUC, Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans. Aquest dijous i divendres, 17 i 18 d’octubre, tècnics de diverses ciutats de l’estat on hi ha implantats sistemes de bicicleta pública es reuneixen a Reus en una jornada organitzada des de Reus Mobilitat i Serveis.

A banda de Reus, amb la Ganxeta, a la trobada hi ha representants dels ajuntaments de Girona, Barcelona, Castelló, Donostia, Valladolid, Madrid, Palma de Mallorca i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

La trobada s’ha iniciat amb una visita al local de la Ganxeta aquest dijous i un tomb amb bicicleta per la ciutat. Durant la jornada, els tècnics visitants també coneixeran de primera mà el centre de control central de Reus Mobilitat i Serveis i Reus Transport. L’objectiu d’aquestes trobades de caràcter tècnic és compartir experiències sobre la bicicleta compartida pública i avaluar els resultats obtinguts a cada ciutat per aprendre i millorar el funcionament del servei.

El regidor Daniel Marcos, president de Reus Mobilitat i Serveis afirma: “Encara no fa ni un any de l’estrena de la Ganxeta i les xifres demostren la bona acollida que ha rebut, n’estem molt contents. Alhora, el sistema funciona molt bé i amb molt poques incidències. Poder-ho explicar i compartir amb tècnics del sector de ciutats com les que han vingut fins a Reus aquests dies és una satisfacció i una empenta per fer créixer encara més el nostre sistema de bicicleta compartida.” La darrera reunió d’aquesta comissió de l’ATUC es va celebrar a Madrid l’abril passat.

Les dades d’ús actualitzades ens diuen que la Ganxeta ja compta amb 6.200 usuaris validats i el total de trajectes continua creixent i ja supera els 66.000 des del 30 de gener, quan es va estrenar.

El projecte de bicicleta compartida de Reus està finançat per la Unió Europea amb Fons Next Generation EU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat Espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible.